1. Announcing Mekorama on the Web!

    Now anyone can play levels from the forum online, with one click!

    Dismiss Notice
  2. Psst! If you're new here, welcome! Please visit these pages first for information about the forum and Mekorama:

    Welcome! ¡Bienvenido! Selamat datang! Добро пожаловать! Willkommen!
    Everything you want to know about Mekorama
    Frequently Asked Questions

    Dismiss Notice
MekoMole

Trick or Treat 2

No tricks adventure/timing. QR will work if downloaded to App but will not load on Web or MekoStudio.

Trick or Treat 2
MekoMole, Oct 29, 2023
    • MekoMole
      Please note this QR code will not scan in MekoStudio or the Web App. It will load in the normal app if downloaded. No idea why and I've spent a lot of time trying to get it to work on the Web.

      It is Halloween, the time when Scottish children go 'guising' and their American cousins go 'trick or treat'. However in graveyards all over the planet things are seriously scary. As the bats whirl and wheel above the tombs things below ground are on the move. Tombstones slide open to reveal skeletal remains and hordes of dreaded 'zapperworms'.
      This level is loosely inspired by yet another Scottish tourist attraction, the Glasgow Necropolis near Glasgow Cathedral but the visual connection is a bit tenuous. Famously the location was a set for a Batman film as was a fair portion of Glasgow transformed to Gotham City. The Bat signal is a prop only to enhance the atmosphere.
      Our hero B must collect five star portals before they open and allow the undead to escape the confines of the cemetry. It is a perilous task, harried by the vampire bats above ground and by zapperworms below. To complicate his task some star portals are located on top of the tombs. If the tombstone is slid open the portals move into the white space of the outerworld where B cannot venture. If B is standing on a spot which moves into the outerworld he is immediately paralysed and his mission is a failure. Fortunately he is sometimes assisted by droids which, being headless, can move on top of the tombs relatively immune from the marauding bats, are also immune to zapperworms and can operate in the outerworld if required.
      Unfortunately, due to droid shortages, B must disable the portal on the 'treat' stone by himself. This involves some tricky timing and B must keep his head down till a safe slot to move arises. He will probably have to duck for cover in transit. Having accomplished his task he can reverse his perilous route or, by careful positioning in a safe refuge, avoid being marooned in white space when the slab is slid open to reveal a safer route.
      Given all these hazards the sequence and timing of opening the tombs can be crucial. The lowest bat with swept back wings is the Red Baron of the bat world and the one to watch out for. The bat above can be dangerous but is also key to finishing the level. The top bat is flying interference to provide distraction. Beware the zapperworms when moving into and out of the crypt, their behaviour is completely random and they can sometimes move very fast.
      It is possible to take the win block easily without collecting enough stars to confine the undead to the cemetry. I am sure no self respecting Mekorama player would take the easy option and unleash a plague of the undead on an unsuspecting world.
      Сегодня Хеллоуин, время, когда шотландские дети «переодеваются», а их американские кузены устраивают «кошелек или жизнь». Однако на кладбищах по всей планете дела обстоят серьезно. Пока летучие мыши кружатся и кружатся над могилами, подземные вещи приходят в движение. Надгробия открываются, обнажая останки скелетов и полчища ужасных «червей». Этот уровень во многом вдохновлен еще одной шотландской туристической достопримечательностью, Некрополем Глазго возле собора Глазго, но визуальная связь немного слаба. Известно, что это место было местом съемок фильма о Бэтмене, как и значительная часть Глазго, преобразованная в Готэм-сити. Сигнал летучей мыши — это реквизит только для усиления атмосферы. Наш герой Б должен собрать пять звездных порталов, прежде чем они откроются, и позволить нежити покинуть пределы кладбища. Это опасная задача, которую преследуют летучие мыши-вампиры над землей и черви внизу. Чтобы усложнить ему задачу, на вершинах гробниц расположены звездные порталы. Если надгробие открыть, порталы перемещаются в белое пространство внешнего мира, куда Б не может рискнуть. Если Б стоит на месте, которое движется во внешний мир, он немедленно парализуется, и его миссия проваливается. К счастью, ему иногда помогают дроиды, которые, будучи безголовыми, могут передвигаться по гробницам, относительно невосприимчивы к мародерствующим летучим мышам, также невосприимчивы к червям и при необходимости могут действовать во внешнем мире. К сожалению, из-за нехватки дроидов Би должен самостоятельно отключить портал на камне «лечение». Это требует сложного выбора времени, и B должен держать голову опущенной до тех пор, пока не появится безопасное место для движения. Вероятно, ему придется пригнуться в поисках укрытия во время транспортировки. Выполнив свою задачу, он может изменить свой опасный маршрут или, тщательно расположившись в безопасном убежище, не оказаться в пустом пространстве, когда плита открывается, открывая более безопасный путь. Учитывая все эти опасности, последовательность и время открытия гробниц могут иметь решающее значение. Самая низкая летучая мышь со стреловидными назад крыльями — это Красный Барон мира летучих мышей, которого следует остерегаться. Бита выше может быть опасной, но она также является ключом к завершению уровня. Верхняя летучая мышь мешает полету, чтобы отвлечь внимание. Остерегайтесь червей при входе в склеп и выходе из него: их поведение совершенно случайно, и иногда они могут двигаться очень быстро. Можно легко получить выигрышный блок, не собрав достаточно звезд, чтобы ограничить нежить на кладбище. Я уверен, что ни один уважающий себя игрок в Мекораме не пойдет на простой вариант и обрушит чуму нежити на ничего не подозревающий мир.2

      Halloween da, eskoziar umeak «mozorrotzen» eta lehengusu amerikarrak «trikimailu edo tratu» egiten duten garaia. Hala ere, planeta osoko hilerrietan gauzak izugarri beldurgarriak dira. Saguzarrak hilobien gainean biraka eta gurpilak lur azpiko gauzak mugitzen ari dira. Hilarriak irekitzen dira hezur-hondakinak eta "zapperworm" beldurgarrien horda erakusteko. Maila hau Eskoziako beste erakargarri turistiko batean inspiratuta dago, Glasgowko katedralaren ondoan dagoen Glasgowko nekropolian, baina lotura bisuala apur bat ahula da. Kokalekua Batman pelikula baten eszenatokia izan zen eta Glasgowko zati handi bat Gotham City bihurtu zen. Bat seinalea atrezzo bat da soilik giroa hobetzeko. Gure B heroiak bost izar atari bildu behar ditu ireki baino lehen eta hildakoei hilerriaren mugetatik ihes egiten utzi. Lan arriskutsua da, lur gaineko saguzar banpiroek eta beheko zizareek jasaten dutena. Bere zeregina zailtzeko izar atari batzuk hilobien gainean kokatzen dira. Hilarria irekitzen bada atariak kanpoko munduaren espazio zurira mugitzen dira, non B ausartu ezin den. B kanpoko mundura mugitzen den leku batean zutik badago, berehala gelditzen da eta bere eginkizuna porrota da. Zorionez, batzuetan, droideek laguntzen diote, bururik gabekoak izanik, hilobien gainean mugi daitezkeen saguzar saguzarrengandik nahiko immuneak diren, zapper-zizareekiko immuneak ere badira eta kanpoko munduan jardun dezaketen behar izanez gero. Zoritxarrez, droiden eskasia dela eta, B-k 'tratamendu' harriaren ataria desgaitu behar du berak. Honek denbora delikatua dakar eta B-k burua behera mantendu behar du mugitzeko zirrikitu seguru bat sortu arte. Ziurrenik garraioan estaltzeko ahate egin beharko du. Bere zeregina beteta, bere ibilbide arriskutsua irauli dezake edo, aterpe seguru batean arretaz kokatuz, saihestu espazio zurian gelditzea lauza irekitzen denean bide seguruago bat erakusteko. Arrisku horiek guztiak kontuan hartuta, hilobiak irekitzeko sekuentzia eta denbora erabakigarriak izan daitezke. Atzealdeko hegoak dituen saguzar baxuena saguzar munduko Baroi Gorria da eta kontuz ibili beharrekoa. Goiko saguzarra arriskutsua izan daiteke baina maila bukatzeko gakoa ere bada. Goiko saguzarrak interferentzia hegan egiten du distrakzioa emateko. Kontuz zapperwormak kriptan sartu eta ateratzean, haien portaera guztiz ausazkoa da eta batzuetan oso azkar mugi daitezke. Irabazi-blokea erraz atera daiteke hil gabekoak hilerrira mugatzeko izar nahikorik bildu gabe. Ziur nago Mekorama errespetatzen duen jokalari batek aukera erraza hartuko lukeela eta hildakoen izurrite bat askatuko lukeela ustekabeko mundu batean.
    • Rating:
      5/5,
      Denis Nazin
      Excellent script, scenery (design) and description:thumbsup:. Timing gameplay:sneaky:. Thank you for the atmosphere, after reading your description I realized how carefully you thought through all the details on the level. Thank you;)
    • MekoMole
      Thank you @Denis Nazin, compliments from the master builder are always very welcome.
    • Rating:
      5/5,
      ridgerunner
      Liked the acroBATic finish, although i used a different one. Great looking level that goes well with the story .
    • Chris Hester
      QR codes from Mekostudio or screenshots from the app usually fail on my Android phone. The reason is that they are too small. I have to take a screenshot and crop out everything but the code. Then it always works!

      Having said that this card opened perfectly on my phone using the app. Perhaps if the QR code was bigger it might work elsewhere too? Ideally it needs to fill the square with just a small white border.
    • Rating:
      5/5,
      delator77
      Pure Meko-spectacle ... Wow, your levels are immersive, this time you have made me feel like I were B(Atman) and were starring some action cartoons avoiding bats and zapper worms and saving humanity :sneaky:...you make me feel again like a teenager with everything that entails, illusion, innocence, all my life ahead ... and that is unpaid ... In addition, the opening of the card with the sign of Batman raising is very exciting ... And to all this you add a super fun storyline and a relaxing gameplay ... What else can I ask for?:rolleyes:
      thank you very much for sharing my friend @MekoMole ;) EXCELLENT JOB!
    • MekoMole
      Thank you @Chris Hester for sharing your experiences with QR codes. I have, in the past, done as you suggest and enlarged the QR code within the card. Unfortunately this breaks forum rules and the preferred method is to generate a new card using Mekostudio. However Mekostudio fails to read the card and also an enlarged cropped version as you suggest. As you have also confirmed the Mekorama App reads the original card. Why this disparity between the two I cannot explain. I thought it might be a cache related issue but clearing has not helped. Also if cache related it should only affect me and not other players?
    • MekoMole
      Thank you @ridgerunner. AcroBATic finish! I love it, you should take up a post retirement career writing one liners for the Krankies. Fandabbydozy.
    • MekoMole
      Eskerrik asko @delator77 nire mailari emandako erantzun gogotsuagatik. Pozten naiz berriro nerabe sentiarazi zintuztelako, gustatuko litzaidake niri ere gauza bera egitea. B(atman) hitz-jokoa maite nuen, zuk eta ridgerunner-ek ukitu pertsonal hauekin egiten duzue eguna. Espero dut Google-k hau zehaztasunez itzultzea. Ondo egon nire laguna.
    • Rating:
      5/5,
      MomoKeego
      Spooky! :eek:
      I was able to get 3 stars before resorting to the VS.
      It's very clever & interesting. Innovative, too. Great fun!:D:thumbsup:
      MekoMole likes this.
    • MekoMole
      Thank you very much @MomoKeego for your kind compliments. I'm delighted you found it fun.
    There are no comments to display.
  • Album:
    MekoMole
    Uploaded By:
    MekoMole
    Date:
    Oct 29, 2023
    View Count:
    1,992
    Comment Count:
    11